A játékban minden várban különféle lények vannak. Némelyek csak varázslat tápolással, mások önállóan is megállják helyüket a csapatban.
Használd az alábbi gyorskersőt, ha egy lényt keresel:






A csatlós a számszeríjász megfelelő védelmezője, de itt véget is ér. Egy haszontalan lény. A kábítás képességét csak akkor adja be a gép, ha sokkal kisebb ellent üt.





A parasztok a játék leggyengébb lényei, így nincs is mit tovább ecsetelni rajta. Ha 30 külső lény táborunk van, akkor se kell. Egyetlen mellette szóló érv, hogy minden egyes paraszt naponta egy arannyal járul hozzá gazdaságunkhoz, épp ezért érdemes gyűjteni őket valahol, vagy időnként kivásárolni őket és berakni egy bányába a várunk mellett. Azt ne felejtsük el, hogy 15 aranyba kerül egyetlen paraszt vásárlása, tehát legalább 15 napig nálunk kell legyen, hogy legalább az árát visszahozza.

A számszeríjász egy remek első szintű lény, erősebb távolsági támadással, mint az átlagos 1. szintűek. Élete kevés van neki és közelharcban egy nulla, de szeretjük. Ha vigyázunk rá, még a középjátékban is nagy hasznát vesszük majd.



A lándzsás nem túl rossz, viszont nem túl jó sem. Különleges képessége miszerint két lépésnyi távolságból megtámadhatja ellenfeleit hasznos, de elég hamar elfogy bárhogy is sakkozunk vele, hiába semlegesíti mások első ütéseit. Ha sok külső lény táborunk van és már papunk is felszerelt erősítő varázslatokkal akkor talán. Jól viselheti a káosz macskaügyesség varázslatát, azzal igazi gyilkoló gép lehet. A balliszta, mint másik választható lény túl hasznos a lándzsáshoz képest.




![]() 8 |



A balliszta az élet vár kegyetlen távolsági védelme, nem hatnak rá az elmére ható varázslatok, mivel mechanikus lény. Nem szenved bónuszt tárgyak, vagy épp várfal miatt sem, így mindig maximális sebzést képes okozni ellenfelein. Sajnos közelharcabn nem jeleskedik, de még ennek ellenére is igen sokáig lesznek a seregünkben az biztos, mivel nem sokan érnek a közelébe.



A kereszteslovag egy igazi gyilkológép. Beépített halál hárítója van, és ami a legfontosabb: kétszer üt, de nagyot! Erősítő varázslatokkal és talán macskaügyességel még negyedik szintű lények ellen is bátran beküldhetjük akkor ugyanis akárhogy számolom négyet üt :)





A szerzetes az élet vár egyik legjobb lövő lénye, közelharcban nem ér sokat, de igen nagyot sebez távolra. Kitűnő választás a balliszta mellé, ha van kivel megvédenünk őket, de ha csak csatlósunk van, akkor el kell sajnos felejteni, a kereszteslovag jobb választás.







Az angyal egy igazi, vérbeli 4. szintű lény. Nagy, erős, repül, varázsol. Az egyetlen hátránya, hogy drága. A képessége, miszerint feltámaszt bizonyos életpontért igen hasznos, ha ügyesen használjuk, veszteség nélkül nyerhetünk meg sok csatát. Fontos, hogy jókor használjuk el a képességét, mivel csak egyszer használatos. Érdemesebb többet gyűjteni belőle, varázslata akkor az igazán hatásos.





A bajnok egy érdekes főlény, mivel nem olyan erős, mint a többi, de fele annyiba is kerül. Ráadásul sok is jön belőle. Hasonlóan a lándzsáshoz, ha jól sakkozunk vele, akkor a roham képessége miatt nagy sérüléseket okozhatunk ellenfeleinken. Ha két városunk van és mindkettőben őt választjuk, akkor hamar nagy sereget állíthatunk elő belőle.





Az ördögfióka egy java részt haszna vehetetlen élő(!) lény, mely a halál vár első szintű lényeit képviseli. Különlegessége, hogy minden megkezdett körben 2 varázspontot ellop az ellenfél egy varázslat pontokkal bíró tagjától, majd azt véletlen szerűen a mi varázsolni tudó egységeink közt szétosztja. A kezdeti játékban az első pár csatát ugyan megnyerhetjük vele, lévén, hogy nincs más lényünk még, de 10-15 csata után nem igen fogjuk hasznát venni, mivel gyorsan fogy, élő, tehát hatnak rá az elmére ható varázslatok és ráadásul még a támadója se nagyszám. Ez a lény az élőhalott átalakítóban köt majd ki minden toborzás után. Bár én személy szerint a végjátékban már meg sem szoktam venni.

A csontváz a halál vár egyik legjobb lénye, mivel csontból van így távolsági támadás esetén +100%-ot kap a védőire, így az alap 12 távolsági védekezése 24-re növekszik. Ami igazán erőssé teszi az az, hogy sose fogy el, hiába küldjük be minden csata közepébe mindig lesz belőle és nagyon gyorsan gyűlik. Ennek oka az, hogy nekromantánk egyik képessége, hogy minden csata végén az elesettek egy részét csontváz formában feltámasztja. A másik ok pedig, hogy az élőhalott átalakító minden 1. és 2. szintű lényből csontvázat teremt és bizony az ördögfiókát sűrűn fogjuk bedobálni ebbe az épületbe. Ami még fontos, hogy élőhalott révén nem hatnak rá az elmére ható varázslatok.







Az élete egész sok, de összeségében egy nulla. Mindig meghalnak (eleve halottak :D), bármennyi is van belőle. Ha van külső lénytáborunk, akkor érdemes őket kivásárolni, de jobban járunk, ha csontvázzá alakítjuk őket.



A szellem egy érdekes karakter a játékban. Méghozzá azért mert nagyon megoszlanak róla a vélemények. Nagyon jó lény, mivel öregítés átokkal sújtja ellenfeleit, másrészt pedig repül, testetlen és még élőhalott is a rájuk jellemző immunitásokkal. Ez mind szép és jó, de valamiért mégis mindig hamar elfogy és kevés jön belőle. Mindenképpen jobb választás, mint a cerberus, de ha lehetőségünk van rá, egy külső lény tábort mindenképpen foglaljunk el, mert hamarabb fog elfogyni, mint gondolnánk.









A cerberus hasznos is, meg nem is. Jobbak az értékei, mint a szellemnek, de a szellem legalább élőhalott és testetlen is, amivel +100%-ot kap távolsági és közelharci támadás esetén. A cerberus élő, így rá hatnak az elmére ható varázslatok. A különlegessége miszerint egyszerre három egymás mellett álló ellenfelet is meg tud ütni, anélkül hogy azok visszatámadnának nagyon jó, de sajnos mire az ellenhez közel ér már nem igen marad belőle semmi. Így a cerberust csak akkor ajánlom, ha van legalább 2 külső lény táborunk.







Kinézetre talán ijesztő lehet, de egyébként nem túl erős lény. Fontos, hogy elementál, tehát sem felélesztés, sem elmére-ható varázslat nem hat rá. Tipikus 1.5 szintű lény. A cerberusnál viszont jobb. Sajnos csak szellemmé alakíthatjuk őket.







Az a képessége, miszerint átokkal sújtja ellenfelét nagyon erős, viszont nem nagyon ér oda az ellenfeléhez. Ha egy kicsit gyorsabb lenne, egész erős lény lehetne belőle, sajnos így csak a fa és szén bányák büszke őrei lesznek, amiket az első néhány lénnyel legyapunk.



A vámpír az egyik legjobb 3. szintű karakter a játékban. Személy szerint a kedvencem. Sokat sebez, alig veszít életéből és ráadásul, ha élőre támad még vissza is tölti az életét, ez utóbbi akkor is megtörténik, ha őt támadják közelharcban. Élőhalott lény, ráadásul még repül is. Tökéletes lenne, ha a másik 3. szintű lény nem a méregivadék lenne a halál várban. A semleges vámpír csordát még a térképen is érdemes elkerülni, mivel nagyon nehéz őket tényleg megölni.







Közvetlen nem tudjuk vásárolni őket, csak lény táborokból, valamint az ördög idézhet meg belölük. Első látásra ijesztően erősnek tünnek, de annyira mégsem azok. Olyan 2.5 szintű lények. Amiért utálni lehet őket, az a fagyasztás képességük. Esély van arra ugyanis, hogy akit támadnak lefagy és 3 körig tétlen legyen. Közben lehet ütni, nyilazni, varázsolni a lefagyasztott lény nem fog válaszolni, akárcsak a windows. Az egyetlen lény ami így is képes valamiféle ellentámadásra az az efrit a tűz pajzsa miatt. Ha van ördögünk, előszeretettel fogjuk őket megidézni mivel potyalények, egyébként annyira nem hiányoznak egyetlen seregben sem és túl nagy problémát nem okoz leszedni őket (feltéve, hogy nem csak közelharci lényekkel megyünk, mert az szívás ezek ellen.). Habár a rend fagy alapú varázslatai csak fele annyit sebeznek rajtuk.









A méregivadék a halál vár egyetlen lővőlénye(!), éppen ezért igencsak meg kell fontolni a megépítését. Az élete rendkívűl magas, a támadása pedig nagyon hasznos. Az, hogy méreggel sújtja az ellenfeleit külön öröm. Nem nagyon lesz olyan lény ami a közelébe tud jönni. A hátránya, hogy kevés jön belőle és drága is. A heti bevételünk közel 40%-át erre fogjuk költeni. De higgyétek el, megéri!

A csontsárkány a halál vár legjobb 4. szintű lénye. Repül, csontból van, ráadásul nem lehet rá visszatámadni a beépített félelem hatás miatt. Íjászok alig tudják sebezni és élőhalott is, így sok varázslat sem működik rajta. Majdnem tökéletes halál rendű főlény. Ha még varázsolna is...









Az ördög, mint 4.szintű lény egész jó, de sokminden ellene szól. A legfontosabb, hogy élő(!) így rá hatnak az elmére ható varázslatok. (bár ennek örülünk, ha épp az ellenfelek közt tudhatjuk) Az élete kisebb, mint társának a csontsárkánynak. Két különlegessége, hogy teleportál, így várak bevételekor hasznos tud lenni, illetve jégdémonokat ídézhet meg, melyek száma fele annyi lehet, mint amennyi ördögünk van. A jégdémon pedig egy 3. szintű lény tehát nem olyan rossz. Kisebb pályákon érdemes őt választani, mivel az ellenfélnek sincs ideje nagyobb sereget gyűjteni, de ha igazi nagy csatákat keresünk, inkább felejtsük el. A csontsárkány sok szempontból jobb lény, még akkor is, ha nem tud idézni.







A farkas egy igen kellemetlen ellenfél tud lenni az elején, természetesen örülünk, ha velünk van. Taktikázva jól ki lehet használni a képességét. A középjátékban már haszna vehetetlen.

A tündér részemről egy haszontalan lény, alig üt, gyorsan elfogy, gyenge, nem is fecsérelném rá a szót, az elején a fa és szén bányát elfoglalni jó, utána nem, ha lenne rá visszatámadás olyan hamar elfogyna, hogy észre se vennénk, hogy ott volt :)

A koboldok nos.. hát.. egyébként... maradjunk annyiban, hogy ha a hősünk idéz nekünk ingyen és még nem tudjuk a szerencse varázslatot, akkor jók tudnak lenni. Egyébként gyorsan el kell felejteni a létezését is.

A fehér tigris egy átlagos második szintű lény, ami az első ütés képességel igen hasznos tud lenni. Sajnos hamar elfogy, de általában viszi magával az ellenség fél seregét is. Hasznos tud lenni, ha tápoljuk kicsit a természet varázslataival.. Legnagyobb hátránya, hogy a másik választható lény a tünde, ami az egyik legjobb lény a Heroes 4-ben.





A játék elején a szatírok kemény ellenfelek, főleg ha nincs íjászunk vagy épp gyenge még. Örülünk ha velünk vannak. Azonban a játék közepétől kezdve a tipikus egy kör alatt leszedhető lények lesznek, akik nem számítanak többé ellenfélnek. A jókedv amit varázsol addig jó, amíg a mi varázslónk nem tud semmit. Ha 10 lény táborból jönnek, akkor ágyútölteléknek jók, amúgy felejtsétek el.

A tünde kétség kívűl az egyik legjobb lővőlény a játékban. Kétszer lő és nagyot, ráadásul az első lövése mindig megelőzi az ellenét. Nem sokan jutnak a közelébe.

A Griff egy érdekes lény, mivel teljesen egyedi taktikát igényel a vele való játék. A végtelen visszatámadás egy hasznos tulajdonság, de sajnos madaraink nem nagyon fognak életben maradni. Kőbör, óriáserő és hasonló jóságokkal kiküldve a csata közepébe elég hatásos. A legjobb, ha van élet varázslónk és bevédjük élet varázslatokkal is, valamint élet varázslónk feltámasztás képességét maxra fejlesztve még tűrhető mennyiségű is fogy belőle, de sajnos előbb vagy utóbb el fog fogyni...





Az unikornis egy átlagos 3. szintű lény. Hamar elfogy és a képessége sokszor haszontalan. Amelyik ellenfélre vakítást szeretnénk általában a legerősebb lény. A probléma az, hogy bizony visszafog ütni az ellenfél és máris fele annyi unikornissal harcolunk tovább egyetlen kör kimaradásért. A Griff talán jobb választás a végtelen visszatámadása miatt...







Gyorsak, és hamar a hőseinket ütik. A játék elején nem érdemes bántani őket, később természetesen nem jelentenek nagy veszélyt. Persze nagyon nehéz nehézségi fokozaton minimális veszélyt továbbra is tartogatnak, mivel addigra több százan is lehetnek mire megtámadjuk őket. Egyébként ha mi vesszük őket inkább ne tegyük, jobb lényeket is lehet vásárolni a kapuból.

Sokan semmibe veszik, pedig szerintem elég masszív falat képez. Elementál és még mágia ellenállása is van. Nagyon nehezen mozog, így ha a mi oldalunkon van, inkább a hőseinket vagy íjászainkat védje, az ellen oldalán meghal mire hozzánk ér. De ha 4 felé szedi a gép és leglább 50-100-an vannak, akkor azért sokáig tart a küzdelem még akkor is, ha nem érnek el hozzánk. Egy olyan sereg, amiben nincs távolsági támadó megszivathatja magát velük. Jobb mint a lég elementál, a kobold és a szatír, de ha már idézhetünk mást, akkor idézzünk is mást, ami nem csak egyhelyben áll, mert mindegy milyen erős egy lény, ha nem támad olyan mintha ott sem lenne.













A természet vár dzsinnje. A lény amitől a természet vár bevehetetlen lesz. Varázsol, méghozzá jégcsapást. Nagyobb mennyiségben egy kör alatt végez egy ellenféllel. Nagyon erős, viszont ennek közelharci teljesítménye itta meg a levét. Közelharcban a mókus nagyobbat üt. Ha valahogy a közelébe jutunk, onanntól gyerek játék. A gond csak az, hogy nem jutunk, mivel közben lassít, gyengít és orbitálisat sebez. Ha nem a gép játszik vele, hanem egy húsvér ember, akkor a futóhomokkal együtt elérhetetlen bástyát épít maga köré. És persze majd az ijászainkal leszedjük, de nem fogjuk, mert első körben meghalnak... Én személy szerint csak ezért a lényért is képes vagyok elfoglalni egy természet várat. Persze a gond az, hogy nem kihívás utána a játék, a természet vár pont azért a legjobb, mert számtalan lehetőség rejlik benne és ez csak egy. Ha igazi nehéz játékot akarunk, ne vegyük meg, mert megnyerjük a játékot azonnal.



Közelharcabn csak egy hangyányival erősebb mint a víz elementál, viszont (viszonylag) nagyot sebez távolságiban. Nem a legjobb lövőlény a játékban, de azért mindig szívesen fogjuk látni a mi oldalunkon. Tűz ellenállása miatt a káosz varázslatok nagy része csak fele annyit sebez. Összegésében nem egy rossz lény. DE! A természet várban ott a tünde, mint a legjobb lövő lény a játékban, ott a tündér sárkány, illetve a víz elementál. Nem biztos hogy még egy távolsági lényre lesz szükségünk, inkább a sáska vagy unikornis nyelje a pénzt.













Egy rendkívűl erős és gusztustalan lény, amit vagy a várban hagyunk, vagy a szomszéd fatelepre is egy hét alatt érünk oda.
Itt egy kép mely demonstrálja ezt: (Ugyanonnan indult két ugyanolyan hős, az alsó 1 csalándarázzsal a felső egyedül. A piros mozgás vonal egyértelmű, ennyivel kevesebbet lépett abban a körben.)

A főnix egy igen erős főlény, mely szinte teljes tűz védelmet kapott, valamint elég magasak az életpontjai ahhoz, hogy beküldjük írtani a csata közepébe. Ha éppen kezdene megfogyatkozni csak elvarázsoljuk újjászületési képességét és máris a teljes állománnyal küzdhetünk tovább. Ha van a csapatunkban élet varázsló és tudjuk gyógyítani, akkor rendkívűl nehéz ellenfél válik belőle. A természet sárkány erő varázslatával pedig legyőzhetetlen lesz.



Varázsol, varázsol és varázsol. Egy gyilkológép, mely káosz villám varázslatokkal osztja a szerencsétlen ellent. Közelharcban ahhoz képest, hogy sárkány nem nagy kaland, de nincs is rá szüksége. Egyetlen gyenge pontja a fekete sárkány, hisz arra nem tud varázslattal sebezni.



A sáska egy újabb érdekes lény a természet várban. Egyrészről 4. szintű, másrészről gyors és azért odavág ha kell, ráadásul le is kötözi az ellenfelét, ami az első ütéssel együtt nagyon-nagyon hasznos. Kiválóan alkalmas olyan egység megbénítására, amitől tartunk egy kicsit. DE! A kötözés azonnal véget ér amint mozgunk, tehát ha az ellenfélnek több nagy lénye is van és sáskáinkat beküldjük bénítani, szétszedik, mivel nem tudunk (akarunk) onnan kijönni. Ezenfelül a megkötözött lény továbbra is tud támadni, ha nem kell mozognia hozzá és mivel a sáskával támadtunk, valószínűleg még ott lesz mellette, igaz, csak fele annyival sebez és a sáska első ütéssel rendelkezik valahogy nem fogjuk ezzel a taktikával sokáig babusgatni seregünkben. Egy másik stratégia lehet még, hogy hősvédőként addig nem támadunk vele, amíg az ellen egy egysége a hősünket nem veszélyezteti, ekkor kirepülünk és megbénítjuk azt.







Az egyetlen lény a játékban, amit közvetlen a játékos nem irányíthat. Ezzel nem is lenne baj, ha a gép nem játszana vele bután. Egy átlagos csata arról fog szólni, hogy a gép eszetlenül előre küldi, míg mi igyekszünk bevédeni őt, de mivel az erő vár nem a varázslatairól híres ez nem egyszerű feladat. Az első egy-két csata után, ha egyáltalán túléli, valószínűleg örökre száműzzük csapatainkból. Ha valahogy sikerül elfoglalanunk egy halál várat, érdemes őket csontvázzá alakítani.



Egy nagyon erős első szintű lény. Sajnos ennek a lövései száma itta meg a levét, ugyanis összesen 4-et tud lőni egy csata alkalmával, tehát jól osszuk be és várjunk amíg az ellen közelebb nem ér.

Szintén egy rendkívűl erős lényről van szó. Gyors, erős, sok élete van. Ilyen egy jó közelharci lény.

Nem olyan erős mint társa, de sok jön belőle. Sajnos citadella kell a megépítéséhez, ami nagyon nagy hátrány. Képessége a távolsági támadáshoz hasonlatos, azzal a különbséggel, hogy az ő esetében jelentős lény veszteséggel kell számolnunk. Összeségében egy haszontalan lény.



Leginkább soha nem találkozunk ezzel a rejtélyes lénnyel, de ha mégis, akkor nagy valúszínűséggel már fejlett hősökkel és nagy lényekkel indulunk útnak a tengeren, így nem nagy fog veszélyt jelenteni. 1.szintű lényekkel nem érdemes támadni rá. Ezt a lényt nem lehet megvenni, nincs lény termő épülete, nem hat rá a diplomácia és a bűbáj sem.

Ez a lény a legnagyobb pofára esés a játékban. Inkább óriás, mint mágus. Mágus létére egyetlen varázslatot tud, a káosz vérszomj varázslatát. Mire az ellenfélhez ér általában szétlövik. Egy újabb haszontalan lény.

A pusztító lény. Távolsági támadása területre hat, nem lehet rá visszalőni és sokat sebez. Az első küklopsz megvásárlása után csak annyi a feladatunk, hogy megvédjük.



Olcsó és nagyon erős. Sajnos lassú, így mire oda ér fele annyi marad belőle. De ha odaér mindenkit elintéz.

Egy nagyon olcsó és remek főlény. Gyorsan szokott fogyni, de legalább olyan gyorsan is toborozhatjuk. Képességével együtt rendkívűl erős támadásokra képes. Egyetlen gyenge pontja, hogy kastély kell a megépítéséhez.

Egy elég kellemetlen ellenfél, ha vannak ijászaink inkább velük támadjunk. Közelharcban nagyon kellemetlen tud lenni az a néhány "lenyelt" csapattárs.

A bandita egy tipikus ágyútöltelék karakter. Ugyan a játék elején segítségével nyerhetünk meccseket, a játék középén már haszontalan lesz.

Rendkívűl gyenge lény, kb a parasztal egyenlő, azonban ha hajón kell vele megküzdenünk azért vigyázzunk, képessége miatt ott sokkal erősebb lesz, mint más 1. szintű lények.



Egy teljesen átlagos első szintű lény. Képessége csak a medúza ellen használható, de a medúzák amúgy is kinyírják. Nem érdemes vele játszani.



Bár közelharcban ugyanolyan erős, mint balta vetésben, az ork gyenge karakternek számít. Ennek oka nem más, mint az a tény, hogy rövid hatótáv képessége miatt, csak akkor fog teljes értékű sebzést okozni, ha az ellenfél az arcába áll.



Ez a lény véletlen szerűen erős vagy gyenge. Blokkolás képességét ugyanis a gép teljesen véletlen adja be. Ez miatt kiszámíthatatlan és nem lehet vele előre tervezni. Képessége sajnos varázs alapú támadásokat nem képes elnyelni. Haszontalan lény.



A Troll egy közepes második szintű lény. Képessége miatt nehezebb őket megölni a játék elején. Nagyobb mennyiségben nagyon üt. Viszont elég hamar el fog fogyni és mivel csak külső lénytáborból tudjuk vásárolni, így nincs értelme.

Egy elég idegesítő lény, képessége, miszerint véletlen gonosz varázslatokkal sújt kellemetlen, azonban a fejlesztők valami érthetetlen okból berakták a hatástalanítás varázslatot is. Így esély van rá, hogy a megtámadott ellenfélről minden addig rá tett ártást eltávolítson. A játék elején az általa megtámadott lények komoly hátrányba kerülhetnek, a közép játéktól viszont nincs értelmük, hisz hősünk addigra már atombombákat hajigál majd.

A medúza az a lény, ami a káosz várak gerincét adja. Képessége rendkívűl hasznos és akkor is hat, ha az ellenfél életmennyiségét támadási sebzéssel nem sikerült csökkenteni. Hősők ellen általában nagyobb mennyiségben azonnali halált okoz. A végjátékban is fontos szerepe lesz. Macskaügyesség varázslattal megáldva terminátor lesz belőle.

Kevesebb az élete, mint társának, de a támadója és a védője nagyobb. Ugyan gyorsan fogy, de a csata közepébe küldve hasznos, mivel mindegy hányszor támadják meg, közelharcban mindig visszasebez tűz alapú sebzésével.

Nagy az élete, de gyengébb, mint társa. Képessége nagyon hasznos tud lenni, mivel 3 körre megbéníthatja egyik ellenfelét. Tipikusan olyan karakter, akit félteni fogunk és inkább nem küldünk a csata közepébe. Jól is tesszük, mert hamar elfogy, ha nagyon hősködünk vele.

Egy közepesen erős főlény, melynek előnye, hogy több ellenfelet is támadhat egyszerre, ráadásul nem lehet rá visszatámadni. Hogy miért közepes akkor? Mert általában nem ér oda az ellenfélhez. Lassú és hamar elfogy.

Kétség kívűl a játék legerősebb főlénye. Hatalmas, nagyot üt és jól néz ki. Sajnos drága és mivel semmilyen varázslat nem hat rá, nem tudjuk se tápolni, se gyógyítani. Ennek ellenére minden csatát megnyerhetünk vele. Ha sikerül összekaparni egy kisebb vagyont és 10 darabot összevásárolunk belőle, konkrétan megnyertük a játékot.

A törpék rendkívűl jó első lénynek számítanak a játékban. Ugyan nem túl erősek, de nehezen fogynak el. Sokszor a végjátékban a dzsinn elé még mindig törpéket fogunk állítani védelem gyanánt. Mivel a mágia ellenállás miatt varázslatokkal nem igen lehet megölni, szinte sose fogynak el. Azonban, ha a rend várban más közelharcos lényeket is választottunk, többé nem lesz semmi hasznuk.





A félszerzet egy rendkívűl jó lővő lény. A közép játék után már nem nagyon lesz a csapatunkban. Ha épp nem úgy állunk anyagilag, hogy 200 dzsinnt megvegyünk, az óriás gyilkolás képessége miatt 4. szintű lények ellen néha néha még alkalmazni fogjuk. Sok jön belőle nagyon, viszont törékeny kis jószágok.





Az arany gólem maga az áttörhetetlen gát. 75% Mágia ellenállás, mechanikus és 50 élete van. Rendkívűl erős 2. szintű lény, ami csapatunk összes tagját megvédi a játék végéig.





A mágus egy rendkívűl gusztustalan, de hasznos lény a játékban. Olyan varázslatok vannak a kis varázskönyvében, amitől az ellenfelünk a haját tépi (vagy épp mi, ha ellenünk harcol). Azonban ennek az lett az eredménye, hogy a készítők midnen egyéb értékét gyakorlatilag a nullával tettek egyenlővé. Hiába tud rengeteg hasznos varázslatot, a játék elején nagy hasznát fogjuk venni, azonban a játék közepétől szinte teljesen eltünnek csapatunkból. Miért? Mert mindenki őket támadja egyfolytában, így általában egy varázslat után elfogynak. Ha van egy külső lénytáborunk és van nagymester felélesztést tudó élet varázslónk, akkor talán kihúzzák a végjátékig. Talán...



A dzsinn a játék legerősebb 3. szintű lénye. Sok 4. szintű lénynél is többet ér. Sok az élete, nagyok a védői és varázsol. Nem is akármit, többek közt jégcsapást és illúziót. Ez az a lény ami megnyeri nekünk a játékot és ha bárhol a játékban ellenfélként találkozunk vele jól kikerüljük, hogy még véletlenül se álljunk az útjába. Kivéve, ha nagy mágia ellenálásunk van és csak hősőkkel megyünk, akkor ugyanis tehetetlen velünk szemben.

Egy lény, melyet ritkán látunk majd csapatunkban, de nem azért mert rossz vagy haszontalan, hanem mert a párja a dzsinn, melynek beépített képessége, hogy megnyered a játékod abban a pillanatban, amikor az épületüket megveszed. A védői jók, és a képessége miszerint nem lehet rá visszaütni elég hasznos, azonban valahogy mindig elfogynak. 2 külső lény tábor esetén lehet gondolkodni, hogy dzsinn helyet őt választjuk, de mégjobb, ha 2. szinten mágust, 3.-ikon pedig dzsinnt veszünk, majd a külső lénytáborból őket hívjuk segítségül védelem gyanánt, amíg nincs titánunk. Ha nincs lény táborod, és őket vetted meg a dzsinn helyett, akkor (töröld le a játékot a gépedről) kihívásokkal teli élményben lesz részed.







Jobbak az értékei, mint a titánnak és mechanikus, tehát nem hatnak rá az elmére ható varázslatok, valamint első ütés képessége van, ráadásul mások első ütését még semlegesíti is. Kitűnő lény. Ha teli vagyunk varázslókkal érdemes őt választani a védelmükre. Később fog elfogyni jóval mint a párja, azonban ne feledjük, hogy a titán a játék legjobb lövőlénye. A döntés igen nehéz lenne, ha nem kéne a titánhoz kastély megépítése. Így az olyan pályákon, ahol igencsak összekell kaparnunk pénzünket, jobb választás a sárkány gólem.







A titán egy remek 4. szintű lény. Jók az értékei és a játék legerősebb lövőlénye. Ezenfelül normál közelharccal rendelkezik, tehát ugyanolyan veszélyes közelről, mint távolról. Sajnos kastély kell a megépítéséhez, de gazdag pályákon megtérül a befektetés. Mivel társa, a sárkány gólem gép és nem lehet feléleszteni, a titánt lehet. Érdemes tehát egy élet varázslót tartani csapatunkban, mellyel egyrészt feltápolhatjuk, másrészt feltámaszthatjuk a csata végén elesett titánjainkat. A csaták elején dzsinnel egy illuzió varázslat saját titánunkra és megnyertük a csatát.





