A rend vár erős lényeivel és hatalmas gazdasági előnyével nyeri meg a játékot. Itt található a legerősebb 3. szintű lény a dzsinn, mely olyan varázslatok tudója, amik nagyobb mennyiségben minden egységre nézve halálosak. Itt található még a játék legerősebb lövőlénye a 4. szintű titán, aminek mindegy, hogy üti vagy lővi az ellent. Nagyon hasznos varázslat továbbá az illuzió, mellyel a csatatér bármelyik lényét lemásolhatjuk és saját oldalunkra állíthatjuk. A feledékenység nevű varázslat pedig az ellenfél ijászait semlegesíti és alázza meg. Láthatjuk tehát, hogy a játék a rend várral igencsak könnyű lesz.
Hogy miért nem könnyű mégsem? Mert a lények drágák és nem sok jön belőlük, ha pedig épp összehoztunk egy kisebb sereget, az is elfogy hamar, ha nem figyelünk oda. Hiába a sok erős varázslat és legjobb lények. A titán ugyan erős, élete nem sok van, így ha az ellennek sikerül közel érnie hozzá, netán az ellenfél varázslója használja az eszét könnyen megalázhatják pl folytonos zűrzavar varázslattal. A dzsinn nagyon erős, de ha elfogy a manája hirtelen egy haszontalan lénnyé avanzsálódik. A varázsbéklyó vagy Antimágia használata után semmit sem ér. A mágus, amit az elején annyira szeretni fogunk hamarabb elfogy, sem hogy élvezhetnénk tudását.
Hogy lehet ezek ellen védekezni? Nos, sok féle képpen. Lássuk is sorra ezeket. Első és legfontosabb, hogy csapatunk sorrendjét helyes sorrendbe állítsuk. Teszem azt, dzsinnjeink a legfontosabbak, így igyekezzünk eléjük a legerősebb közelharcost állítani. Varázsló hőseinkel mindig itassunk halhatatlanság italát és gondoskodjunk róla, hogy mindig legyen náluk 3-4 flaska, ha mindenki őket támadná. Érdemes egy taktika képzettséggel rendelkező hőst tartani, hogy zsengébb varázsló lényeinket erősebbé tehessük, valamint a rend vár előnyét kihasználva neveljünk egy nemességet ismerő hőst. Ha csatát kezdünk nagyon fontos, hogy mely varázslatokat használjuk elsőként. Ha van titánunk, dzsinnünknel érdemes azt azonnal illuzióval lemásolni. Ha az ellenfélnek erősebb hőse van, azt érdemes minél hamarabb eltávolítani az élők soraiból, továbbá ha erősebb íjászokkal találkozunk érdemes őket hatástalanítani egy feledékenység varázslattal még az elején. Ha valahogy szerzünk egy természet varázsló hőst és birtokába jut a természet futóhomok varázslata, akkor csinálhatunk céllövöldét a közelharcos egységekből. Gyors, röpködő szárnyas jószágok ellen pedig a lassítás igéje a legjobb megoldás. Ha mindenkit hatástalanítottunk és készítettünk megfelelő mennyiségű illuziót, akkor kezdődhet a támadás, ami álltalában jégcsapás varázslatokkal történik. Közben pedig közelharcos lényeink csöndben várakoznak, hátha valakinek sikerül eljutni hozzájuk. Varázsolni tudó egységeinket soha ne küldjük az ellenfélhez közel, még akkor sem, ha már nincs több manapontjuk. Az ilyen műveletek általában komoly veszteségekkel járnak.
Milyen lényt érdemes venni? Tulajdonképpen ebben a várban nem nyúlhatunk mellé. Az egyetlen gyenge láncszem a naga. De ő is csak azért, mert a társa a játék legbrutálisabb varázslólénye, mely megléte nélkül sokkal nehezebb a játék. A törpök tökéletes védelmet nyújtanak a hősnek a játék végén is, hisz tömzsi, nehezen fogyó lények. A félszerzet ugyan gyenge, de képessége miszerint 4. szintűeknek nagyobb sebzést okoz hasznos lehet, egyébként meg más lővő lényünk ugysem nagyon lesz. Persze a titán is lő, de mivel kastély kell a megépítéséhez, így titán barátaink csak a játék vége felé lépnek a mi oldalunkra, addig valahogy életben kell maradnunk. 2.szinten az arany gólem egy rendkívűl strapabíró és erős lény, melyen nem sokan tudnak átmenni. Egy tömör falat képez, amin nincs átjárás. A mágusok gusztustalan varázslataikkal tudják segíteni a többi varázslónk munkáját, de vigyázzunk velük, az ellenfél előszeretettel vadássza le őket, akárhogy is rendezzük csapatainkat. A sárkány gólem egy szintén remek főlény, melyet képességei erőssé tesznek.
3 |
5 |
5 |
3 |
8 |
3 |
válaszolt István93, 2 éve, 2022-04-25 11:24:20 hozzászólására
válaszolt Throrma, 2 éve, 2022-04-29 14:22:23 hozzászólására
válaszolt István93, 2 éve, 2022-04-29 21:27:07 hozzászólására
válaszolt István93, 2 éve, 2022-04-25 11:24:20 hozzászólására
Először is:
A varázslataik bénák ott van a macskaügyesség meg a szerencsétlenség igéje ami op és ennyi. A varázslatok 80%a sebző ami nem túl hasznos.
A fekete sárkány hiába erős kb minden 20. holdtöltekor fogsz 1 dbot kapni belőle.
A hidra op (NAGYON) de sajna lassú, habár sok taktikával elég jó lesz.
3. szintű lények közül egyik se olyan durván kiemelkedő mint például az erőnél a küklopsz.
A medúza az op de a többi lényről nem is tudok többet beszélni.
Azzal egyetértek hogyha a rendben rossz lényeket veszel akkor brutál gyenge (de ez minden fajra igaz)
A rend tele van olyan varázslatokkal amivel egy jó taktikai érzékkel megáldozz játékos aratni fog. Kezdjem sorolni? Hipnotizálás : rányomom az egyik 3. szintűre (vagy a hidrára ha azt vetted) és kb kiírtam a fél csapatod.
Nyomok egy lassítás igéjét és a fekete sarin kívül senki nem ér hozzám.
Vártámadásnál meg ... ugyan már. A dzsinnel klónózok 3x titánt és azt a hőssel felteleportálom a toronyba és nyertem.
Én a rendet jobban adom de amióta felfedeztem a hidra erejét nagyon megszerettem a káoszt is.
válaszolt Bade Grim, 3 éve, 2021-01-12 03:24:41 hozzászólására
válaszolt Bade Grim, 3 éve, 2021-01-11 04:33:05 hozzászólására
KÁOSZ: sosem voltam képes felvenni a rend ellen káosszal a harcot (természetesen jól játszó emberi ellenfélről beszélek).
PESTIS: a pap elhárítja egy gyógyítás igével, de általában röhejes a sebzése.
EFREET: meg kell vakítani, amíg a fekete sárkány miatt nincs idő foglalkozni vele.
KÁOSZ MÁGUS: ha valakinek annyi esze van, hogy frontvonalba teszi a rendmágust annak úgy kell, de nem a játék hibája. Láncvillám pocsékolás, minden káosz mágiával szemben a titánnak hárítója van, az áldó varázslatokat pedig a varázslat lopás igéje gyalulja le.
HALÁL: lassítás ige + repüléstől való megfosztás varázslat vagy fiola = tetű lassú halál lények, amik ha odaérnek ahova szeretnéd akkor is elteleportáljuk a világ másik végére. Másrészt nem vagyok olyan hülye, hogy dzsinnekkel etetem az ellenfél vámpírjait, egyék az illúziót, vagy lője őket a titán, vagy szívjanak a gólemsárkánnyal.
FEKETESÁRKÁNY: az egyetlen igazi fejfájdító dolog a rend ellen, de ahogy fogyatkozik a mi fejünk kezd egyre jobban megfájdulni.
A rend UNBALANCE-szal gyakorlatilag elbarmolták a játékot. Ha valaki ügyességével lenyom káosszal egy szintén ügyes rendjátékost azzal kezet fogok!
válaszolt Guest13, 5 éve, 2018-12-31 12:06:27 hozzászólására
Én a halál példámban a saját átlagos csapatomat vettem alapul, amiben mindig van két főleg Démonológusnak kiképzett Nekromanta, egy Halállovag meg egy lord, az utóbbi kettő némi Káosz mágiával és persze sok Harccal. Valamint vámpírok, csontsárkányok meg még valamilyen lények. Namost a 4 hősöm ellen Seres ugye 1 db varázsló hőst hozna a fenti fiktív példa szerint, ami már magában öngyilkosságnak tűnik. Ráadásul mind a 4 hősöm tudna tenni valamit a lassítás ellen. A teleport ellen ugyan nem, de hát igen valószínű, hogy az első dolgom lenne a varázslót kiiktatni ebből a képletből.
Persze ettől még a sok dzsinn meg sárkánygólem mindenképpen kellemetlen ellenfél, de továbbra is tartom, hogy ezt a csapatot le tudnám győzni a szokásos seregemmel, és ez főleg a létszámunkon múlna, nem a taktikán. Ha elég sok lényem odaér, akkor ők meghalnak. Ha nem, akkor valószínűleg nekem annyi...
Bemirlino példája pedig még egyszerűbb, ő mágiaaellenállással rendelkező Káosz mágussal és Fekete sárkányokkal jött, ami ellen Seres csapata végképp nem sokat tehetne, azon kívül, hogy a sárkánygólemekkel próbálja szétverni őket, ami megint csak inkább létszámkérdéssé degradálja a csatát.
Legalábbis szerintem erről beszéltünk. Kb. :D
válaszolt Seres, 5 éve, 2018-12-22 18:02:48 hozzászólására
válaszolt Seres, 5 éve, 2018-12-22 18:02:48 hozzászólására
Így aztán az egyesével álló dzsinnek nem érnek semmit, a hamar odaérő vámpírok és csontsárkányok pedig egyszerűen megeszik a többi dzsinnt meg a varázslót. Persze a jégcsapások, lassítások, esetleges illúziók, na meg a sárkánygólemek miatt a halál csapatnak is komoly veszteségei lennének egy ilyen csatában, de akkor is ők nyernének. Szerintem. De ez már inkább a létszámon múlna, mint a taktikán.
Lények: a dzsin-titán páros egy csomó csatát megnyer nekünk (a hősök csaknem nézők csupán, ami Equilibrisben pláne igaz: dzsin lassítás igét nyom azután illúziókat gyárt, a titán meg szétlövi az ellenséget), persze a recept nem mindig működik és a hősöknek is be kell szállnia a csatába (meg ne sajnáljam őket). A játék elkezdése közepesen nehéz ezzel a néppel (se nem könnyű se nem nehéz), amint vannak dzsinek vége minden nehézségnek.
Hősök: dzsin-titán pároshoz élet mágiát kell, naivság azt hinni, hogy holmi vámpírérintéssel a távollövő titán többet profitál, mint egy felélesztéssel vagy őrangyallal. A gólemsárkány választásnál már más a helyzet (annál a lénynél leírtam egy tippet). Nemest a csapatban tartani nincs értelme, legfeljebb nagymester nemességig nézőnek és tapasztalati pont piócának.
Végső felállás: főmágus, pap/halálmágus, taktikus, felderítő, aszisztens és dzsin plusz titán. Az aszisztens és a felderítő talán összevonható, akkor van egy kiadó hely.
Megjegyzés: nem szeretemezt a népet, ahogy már korábban rá világítottak az ellentmondásaimra a rend kapcsán, ennek tudható be. Valamit azért írtam most, de nem erőltettem meg magam.
Én csak max. szinten játszok mozgó csapatokkal (Equilibrisben kivették a felesleges sétálgatást, csak akkor lép ha a hatókörében felejted egy csapatodat). És okosabb lesz, sokkal erősebb, de még így sem elég okos. A várból kijönnek a csapatok ha egyértelmű túl erőben vannak az ostromlókkal szemben, de ha úgy érzékelik (a gép úgy számolja, hogy nem) akkor bent maradnak, mert az biztonságosabb. Majd megmutatom egy videoban a mannakitörés lényegét, amikor 1500 sötétbajnok + 1200 angyal + 1800 goblinlovag + 1500 kereszteslovag + 320 behemót + párszáz grif + egy erős taktikus hős ellen megyek 55 ördöggel.
Szeretem a szuper hősöket, de nincs sok értelme, egy bizonyos idő után, ahogy a hordányi lényeknek sem látom sok értelmét. Az ideális szintet 20-30. szint közé tenném, azok az éppen szuperhősök lettek kategória (bár az még inkább alatta).
Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy csináltak-e valamit a 100%-os mágia ellenállás (hősöké) ellen, mert az is a veszettül OP dolgok közé tartozott, gyakorlatilag ki lehetett dobni az összes átkot a kukába.
Mindazonáltal a várkapu még térkép varázslatként is megéri a pénzét.
A mesterséges intelligencia a nehézség emelésével sem kezd el okos lenni? Például ha megpróbálna kijönni a várból, amikor éppen kívülről rohasztom szét a seregét...
A manakitörés pedig felteszem, megintcsak akkor jó, ha a Heroes-sorozat szempontjából kifacsart pózban, csupahős-sereggel mész, ahol van olyan hős, aki kb. pont arra jó, hogy egy ilyet elvarázsoljon. Viszont ha éles a helyzet, és egyet vagy kettőt varázsolhatsz, mielőtt az ellen gőzerővel nekedront, akkor aligha lesz közte. Mire pedig ráérsz ezzel foglalkozni, a manád már menthetetlen, a csata még két körön belül véget ér.
Hát igen, azontúl, hogy kétségkívül nem vagyok egy versenyjátékos, nem rajongok azért, hogy a szuperhős-seregek egy idő után szinte tetszőleges számú lénnyel elbánnak, így a játék 80%-át ki is lehet dobni a francba. Mindazonáltal kíváncsi vagyok, hogy mire jutottál ennyi tapasztalattal - pláne, hogyha a seregedben még van is lény. :D
A feketesárkány kérdésnél nagyon függ, hogy hány van belőle, hány van a te egységeidből és így tovább. Sikerült végre elkészítenem az első videomat, de még nem tudom feltölteni, ha meg lesz szólok. Abban 221 feketesárkány ellen harcolok 55 ördöggel és csak az életmágiának köszönhető hogy a többiek ép bőrrel megúszták. A várfoglaláshoz is lesz szemelvény ahol 90 viharmadár véddi a várat 4 ördöggel szemben. (Persze az NPC nem valami okos de akkor játszhatatlan lenne és ember ember ellen megint más tészta. Utoszónak a mannakitörés az egyik legértékesebb varázslat :D
Azért gondolom, hogy van, mert én személy szerint csak Renddel merek nekimenni semleges seregként, és Tapasztalt Rend mágussal, sok dzsinnel (mondjuk 3x-4x annyi, mint fekete sárkány) és ízlés szerinti (legalább egy, de ha sok van, az csak jobb) titánnal veszteség nélkül el is pucolom - avagy ha Várkapuval kilépsz a csatából, az illúziók tovább harcolnak.
Na például ez teszi a Rendet sokoldalúvá.
(Persze ez nem valami elegáns megoldás, felteszem, a hős nem részesül a tapasztalatból, de rendszerint nem is azért kell. Eltagadni viszont a lehetőséget - amihez szerintem hasonló nincs semelyik másik frakcióban - nem lehet.)
A rendnek önmagában semmi esélye nincs a feketesárkányok ellen, nem tudom miért gondolod hogy van. Gyakorlatilag önmagában csak az életbek van esélye a fekete sárkányok ellen a menedék varázslattal (de igazából önmagában az is kevés). Ami önmagában elegendő lehet az a halál a vámpírérintéssel és az áldozással.
Mindazonáltal egy mechanikus Rend-sereg és az élőholtak szerintem elkaphatják.