Élet

Ebben a várban a játék legzsengébb lényei és legjobb tápoló varázslatai találhatóak. Nem véletlenül, hisz kis lényeink ugyan zsengék, de varázslatainkal megtápolva őket egyenranguak, vagy idővel, akár erősebbek is lehetnek, mint más vár lényei. Az élet várral a játék tehát a folytonos varázslásról és lényfelélesztésről fog szólni. A játék elején, mikor hősünk még csak néhány egyszerű varázslat birtokosa elég nehéz lesz elfoglalni még az első bányákat is. Később viszont, ha hősünk már keményebb varázslatokat is ismerni fog, akár veszteség nélkül is nyerhetünk csatákat. A várban a varázslón kivül lovag is bérelhető, aki kapázsból taktika képeségel rendelkezik. Ezt a hős tápolva plusz védelmet és támadást biztosíthatunk lényeinknek. Érdemes a harcos lényeinknek is élet mágiát tanítanunk, így nem minden gyógyítás a varázslók dolga lesz. Ez azért fontos, mert legalább 5 kör kell ahhoz, hogy varázslóinkal minden fontos védő varázslatot magunkra tehessünk, nem lesz idő gyógyításra csak a csata közepétől. Érdemes továbbá természet varázslatot tanulni, ahol legfontosabb az óriás erő és sárkány erő varázslatok lesznek, ezekkel még extrémebb egységeket alkothatunk. Egy angyalra minden lehetséges élet és természet védő, támadó varázslatot rárakva bármivel megbirkozik majd.

A játék elején tehát a legfontosabb, hogy mindkét tipusú hősre szert tegyünk és együtt menjünk velük csatázni. Élet varázslónkat minél előbb húzzuk fel 3. szintre, ahol a legtöbb tápoló varázslat már igeként is elérhető lesz, így nem kell egyenként varázsolgatnunk minden csapattásunkat. Később, 5. szinten az őrangyal lesz a legfontosabb varázslatunk. 4. szintű lényeinket teljesen nyugodtan beküldhetjük a csata közepére, hisz ha meg is halna pár darab, azonnal feltámasztjük őket. 4. szinten az imádság rendkívűl hasznos, mely minden élet rendű lénynek +25% életet és támadást biztosít. Vigyázzunk, mert ez a varázslat az ellenfél lényeit és hőseit is tápolja, ha azok élet rendűek! Érdemes nevelgetni egyébként taktikát ismerő hősünk mellé egy közelharcos vadállatot is, aki harcban járatos. Esetleg taktikás hősünknek is taníthatunk harci ismeretek. Minden hősunkel itassunk halhatatlanság italát, így biztosítjük hogy ne haljanak meg az első néhány körben. Varázsló hőseink mindenkép rakjanak magukra mennyei pajzsot, így elkerülhető korai haláluk. A legtöbb ellenfél ugyanis általában varázsló hőseinket fogja támadni. Többször tapasztaltam azt is, hogy az ellenfél közelharcos lényei minden saját egységemet kikerülve egyből varázsló hőseim felé vette az irányt.

Lények tekintetében a csatlós az aki soha nem lesz jó lény, mindegy mennyi sz@rt pakolunk rá. A középjátéktól, hacsak nincs rá feltétlen szükségünk ne erőltessünk használatát, inkább vegyünk új hőst csapatunkba helyette. Második szinten a balliszta jobb választás a lándzsásnál, míg 3. szinten a pálya adottságai fognak dönteni, ugyanis mindkét lény rendkívűl hasznos. Arra is figyeljünk, hogy amíg nincs 4.szintű lényünk nem fogjuk tudni megvédeni az ijászainkat. Ha a pálya nyersanyag ellátása nem elég, inkább kereszteslovagot vegyünk.

Taktika
Minden, a hős csapatában harcoló lénynek plusz mozgást és gyorsaságot ad. 1. szinten +1 gyorsaság, +2 mozgás. 2. szinten +2 gyorsaság, +3 mozgás. 3. szinten +3 gyorsaság, +4 mozgás. 4. szinten +4 gyorsaság, +5 mozgás. 5. szinten +5 gyorsaság, +6 mozgás.
Óriás erő

3
A célpont életét és sebzését 25%-al növeli.
Sárkány erő

12
A játék legjobb tápoló varázslata. A célpont élete és sebzése megkétszereződik! Ezt, a szerencsét és a kigyócsapás t használva egy griff el, igazi gyilkológép lesz.
Angyal
Az angyal egy igazi, vérbeli 4. szintű lény. Nagy, erős, repül , varázsol. Az egyetlen hátránya, hogy drága. A képessége, miszerint feltámaszt bizonyos életpontért igen hasznos, ha ügyesen használjuk, veszteség nélkül nyerhetünk meg sok csatát. Fontos, hogy ...
Őrangyal

12
Saját egységre, de javasoltan hősre varázsolva plusz életet biztosít. Tehát ha 6 életet kap egy hős a varázslattal, akár hatszor is meghalhat egy csatában. Fontos, hogy egy célpontra csak egyszer lehet elvarázsolni.
Imádság

8
Minden élet (!) rendű lény és hős életetét és sebzését 25%-al növeli, beleértve az ellenfél csapatát is! Ha nincs az ellenfelek közt élet rendű egység, akkor kötelező elvarázsolni.
Közelharc
1. szinten a hős támadását 15-re növeli, valamint az ellenség lényeinek védelmét 1.5-el csökkenti, de minimum 10-re állítja. (Én ez utóbbit nem tudtam reprodukálni egyik esetben sem, valószínűleg ezt csak a hős támadásakor ideiglenes állítja.) 2. ...
Mennyei pajzs

3
A hős szintjéhez megfelelő mennyiségű extra(!) életpontokat kap.
Csatlós
A csatlós a számszeríjász megfelelő védelmezője, de itt véget is ér. Egy haszontalan lény. A kábítás képességét csak akkor adja be a gép, ha sokkal kisebb ellent üt.
Balliszta
A balliszta az élet vár kegyetlen távolsági védelme, nem hatnak rá az elmére ható varázslatok, mivel mechanikus lény. Nem szenved bónuszt tárgyak, vagy épp várfal miatt sem, így mindig maximális sebzést képes okozni ellenfelein. Sajnos közelharcabn nem ...
Lándzsás
A lándzsás nem túl rossz, viszont nem túl jó sem. Különleges képessége miszerint két lépésnyi távolságból megtámadhatja ellenfeleit hasznos, de elég hamar elfogy bárhogy is sakkozunk vele, hiába semlegesíti mások első ütéseit ...
Kereszteslovag
A kereszteslovag egy igazi gyilkológép. Beépített halál hárító ja van, és ami a legfontosabb: kétszer üt , de nagyot! Erősítő varázslatokkal és talán macskaügyesség el még negyedik szintű lények ellen is bátran beküldhetjük akkor ...
Lények
Varázslatok
Lény képességek
Hős képzettségek
Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!


Borsmatyas 2 hónapja, 2021-08-09 15:29:32
VálaszSzerintem nem vészes a játék elején, a melee táborokat 1x1 leszedni, igazából az egész vár elég könnyű. Az angyalig kb semminek sincs busás ára, teli van távolsági és buff dolgokkal. Vár elfoglalásában nem annyira jó, a védésben elég jó, de borzasztó lassú a mapon. Nekem nem annyira tiszta, hogy mi a win condition-je, nem játszottam ezzel a várral multiban még. Kb ilyen életben maradásra alkalmas szerintem. Tud venni nemest, de nem tud venni tolvajt, szóval kicsit hátrányban van ebből a szempontból.
Guest13 4 éve, 2017-03-05 15:32:55
VálaszVarázslat: Az élet esetében a teremtő varázslatok teljesen hiányoznak a kezdő arzenálból, ezért nagyon nehéz a játékot megkezdeni ezzel a néppel, hiszen senki nem végzi el a lények helyett a piszos munkát. Mindkét vendég jelölt pótolja ezt a hiányosságot, ezért talán úgy tűnik mindegy a választás de ez sajnos nem így van, mert a természetnél bizonyosan lesz teremtő varázslat rendnél viszont egyáltalán nem biztos. Ráadásul a természet íjász egy hasznos támogatója lehet az angyaloknak. A három mágia elérése nem olyan könnyű mint a természetnél, azonban a játék legerősebb mágia felszereltségéről van szó. Minazonáltal a második legesélyesebb jelentkező 3 mágiás csapatra.
Lények: sajnos a lények nagyon gyengék és emiatt az egyik legnehezebb játékkezdő csapat. Csak nagyon erős játékosoknak ajánlott és rövid pályán így is könnyen bukó lehet. Végső csapatba csak az angyal megfelelő jelölt.
Hősök: amint lehet azonnal be kell hívni a csapatba egy druidát és egy természet íjjász is fontosabb lehet a taktikusnál. A felderítőt a természethez hasonlóan egy druidából érdemes, így megvan az aszisztens druida is. Hogy az élet erejét ki tudjuk használni egy rendmágust mihamarabb képezni kell, amihez kézenfekvő lenne az íjjász de idő és gyorsaság miatt érdemes megfontolni egy már a kezdetektől rendmágiára tanított hőst. Ha a 6. hely is fenn áll akkor két értelmes lehetőség van: vegyes mágus (minél több féle mágia és nem a szint hanem a sokszínűseg a cél) vagy halálmágia, de ezek bónuszok és a pálya lehetőségeitől is függnek.
Végső felállás: 1 pap 1 druida 1 taktikus és 1 felderítő képezi a standard hősök táborát. Ha 1 tűztestőr (harc+káosz) és 1 orgyilkos(harc+halál) akkor a teljes mágia készlet a rendelkezésre áll (feltéve ha varázslatot is szerezni lehet hozzájuk) és már csak az angyalnak marad hely. Szóba jöhet még a két csapat angyal, de a többi lény nem igazán.
Belépés
Legutóbbi hozzászólások
nyilvánvaló kapitány 1 hete
próbáld meg a következőt:
a közelebbi várból küldj ki 4 külön csapatot (1-1 db első szintű lény is elég), és állítsd őket közvetlen a kapu elé
így amikor legközelebb elsütöd a Várkaput, az egy másik városba visz, mert ennek a kapujába már nem fér oda a
Hősökkel harcoló 3 hete
Ez lett az ultimate mod ami frissült az idén. Át lett nevezve.
Sir Liechtenstein 3 hete
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy bárki használta a 2016 Greatest nevű modot. Kívülről egy kicsit katyvasznak nézki nekem, de várom szívesen a tapasztalatokat !:D itt a link ...
Throrma 1 hónapja
Mert odafele visz a teleport csak visszafele nem. Karavánnal is csak oda tudsz küldeni, ahova amúgy is tudnál menni.
Sir Liechtenstein 1 hónapja
Nincs nagyon, meg sok idő lenne , mert direkt a hajókészítőhöz 16000 sárkánygólemet tett... szóval lehet cheat lesz :D. Ja a karavánnál fura mert Tarnan(ahova kellene város) Erdős -tó(ahol vagyok). Tarnanból Erdős-tóra tudok karavánt küldeni , de visszafelé nem megy
Throrma 1 hónapja
Nem tudnak. Ha van a börtönben hőse az allynak és elfoglalod a várat, akkor is az ally kapja meg. Ha jól tudom, de szerintem jól tudom szóval ja...
Hogy esetleg van-e mod erre azt viszont nem tudom
Throrma 1 hónapja
Nekem csak annyi jutott, hogy a másik szigeten van-e csapatod? Mert velük tudnál hajót szerezni talán. De ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor már biztos, hogy eszedbe jutott volna, szóval szerintem arra gondolsz, hátha van valami mód arra, hogy a pályát módosítsad a mentésednél. ...
Sir Liechtenstein 1 hónapja
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Fanmade pályát töltöttem le a Heroes IV originalhoz. Namár most a kedves készítő az egyik szigetre egyszer használatos portált tett le és nem tudok vissza jutni régi váramba. A hajóidézés nem játszik, várkapunál ...